به گزارش خبرگزاری خبر باز ، بامداد افشار آهنگساز سریال «روزی روزگاری مریخ» به تاثیر موسیقیهای نوستالژیک در کاربرد موسیقی مدرن اشاره کرد و گفت: «انتخاب موسیقیهای قدیمی مثل آهنگ «قمر در عقرب»، در مریخ سال ۱۷۰۰ به این دلیل بود که یک یادآوری از زمین باشد و چیزی که ۳۰۰ سال قبل وجود داشته است.»
او درباره دلیل انتخاب آهنگ «قمر در عقرب» گفت: «ابتدا قرار بود اسم سریال، قمر در عقرب باشد و بیت اول این شعر (عقرب زلف کجت با قمر قرینه...) بسیار به ژانر و فضای فیلم نزدیک بود و چون وضعیت آشفته مریخ را هم نشان میداد، کارکرد طنز داشت. »
این آهنگساز از ایجاد تغییرات در حوزه موسیقی در ۳۰۰ سال آینده گفت: «احتمالا در سال ۱۷۰۰ آهنگسازی به شکل فعلی وجود ندارد و رباتها آهنگسازی میکنند.»
او ادامه داد: «به گمانم ارتباط آدمها با موسیقی، در آینده به شکل ارتباط فعلی ما با موبایل خواهد بود.»
افشار یادآور شد که اگر بخواهد به مریخ مهاجرت کند، خانواده و همسرش و یک لپتاپ برای ساخت موسیقی با خودش میبرد.
۵۷۲۴۵
بامداد افشار در یک گفتوگوی تصویری به تشریح فضای آهنگسازی برای سریال «روزی روزگاری مریخ» پرداخت.